LAGOA'nın Miras Yollarını Keşfetme Zamanı
Herkese yeniden merhaba,
Ben en sevdiğiniz anı yazarı BEY.
Bugün sizlere çok güzel olan ama bir yandan da yorucu bir anıdan bahsedeceğim hazırsanız.
Yaşadığım yer olan Portimao'ya çok yakın bir yerden başlayıp sahil kıyısında yaklaşık 6 kmlik bir kıyı patika yolundan bahsedeceğim. Portekizce "Percursos Do Patrimonio de Lagoa do Algarve" olan ve İngilizce çevirisi ise "Heritage Routes of Lagoa in the Algarve" olan veeee Türkçe'ye ise "Algarve'de bulunan Lagoa Miras Yolları" diye çevirmek mümkün.
İlk başta sanıyorsunuz ki sizi bekleyen düzgün bir yol var, bir sürü tabela nereye gideceğiz ne yapacağız filan diye. Yarı yarıya beklentiniz doğru, yol patika yol, bazen güzel bazen zorlu yani eğimli baya bazı yerler. Ama yine de çok aşırı tehlikeli değil, çocukla gelinmez ama arkadaşlarla çıkıp yürümelik yol. Bazı yerlerde dinlenme bankı bile koymuşlar. Ama yol üzerinde süpermarket yok, bu yüzden güneş kreminizi suyunuzu atıştırmalığınızı almayı unutmayın. Arada oturup manzaranın tadını çıkarmak rüzgarı hissetmek harika bir zevk çünkü. Genel hatları ile bahsettiğime göre artık kendi serüvenimden bahsedeyim.
Günlerden 7 Kasım 2021, havalar soğumaya başlamış. Ama bu soğuk ayaz dediğimiz soğuk, kar yağmayan memleketlerin en büyük problemleri, kuru soğuk var. Ama o gün yoktu Allah'tan çok fazla. Mahvolurduk, ama yine de serinlik vardı. Öğle sularıydı evden çıktık, yürümeye başladık. Öncesinde çantamı hazırlamıştım tabikide kalın şeyler aldım, suyumu çayımı doldurdum. Mis gibi piknik ortamı yarattım kendime. AMA EN ÖNEMLİ İHTİYACINIZ FOTOĞRAF MAKİNESİ, YA DA GÜZEL KAMERAYA SAHİP OLAN BİR TELEFON. Çok eksikliğini hissetti, mükemmel manzaralar kaçırdım çünkü, aslında kaçırmadım gözlerimle gördüm, zihnime kaydettim ama ölümsüzleştirmek dediğimiz mevzu eksik kaldı. Yolu yordamı öğrendim artık ikide bir giderim artık ehehehhe. Yola çıktık işte yürü yürü başlangıç noktasına ulaştık, ama başlangıç noktasına ulaşmamız 5-6 kilometre sürdü ama neyse bundan bahsetmek istemiyorum şşşşşşşşşşşşşşşşş. Daha sonra deniz fenerinin yanına geldik, ne rota ne iz ne uz var. Tabela koymuşlar ama bir şeyler anlamak çok zor çok eski tabelalar. Bir de orası rotanın ilk noktası değilmiş. 3.nokta filandı deniz fenerinin olduğu yer. Neyse dedik şu taraftan gidelim bir şeyler buluruz, bulduk da.
Kısa bir sürede bir tabela gördük, arada işaret koymuşlar ama ne olduklarını anlamak için ilk tabelaya ihtiyacımız vardı, kendimizce bir şeyler uydurduk doğruymuş tahminimiz de. Takip ede ede diğerine ulaştık, bazen çok engebeli çok zor oldu bazen ise çok kolaydı. Ama çok aşırı zevkli bir yol oldu benim için. Tepelerde mola verdik, manzarayı seyredelim diye. Aaaaa bunu unutuyordum, merak edenler için tabikide Tosbikk de benimle geldi. Bu arada yeni şapkası var artık kendisinin.
Baya yürüdük, insanlarla karşılaştık selam verdik selam aldık. Rotanın bitmesine az kaldı ama bir anda güneş batmaya başladı. Gün batımı harika ötesiydi anlatılmaz fotolarla gösterilir. Alt tarafa bir sürü foto iliştiriceğim merak etmeyin. Rotanın son noktalarını hızlı hızlı gitmemiz gerekti biraz, bilmediğim bir patikada gece gece yürümeye çalışmak çok tehlikeli olacaktı. Ama son bir kaç nokta tehlikeli diye kapatmışlardı, onun yerine çok güzel otların ağaçların altından bir yola çıkan bir patika yapmışlar.
Rotanın sonunda ise Carvoeiro diye bir yere varıyorsunuz ve orada mağaraların yer aldığı harika bir tatil köyü gibi bir yer. Algar Seco'ymuş ismi de haritalarda da bakabilirsiniz, biz gece vardığımız için çok aşırı foto çekemedik. Ama yine de harika anılar bıraktık oraya da :D Sonrasında dürüm yapan bir yer varmış arkadaş dedi orası güze yapıyormuş ama ben dedim evde bizim de tavuk dürümümüz var dünden hazırlamıştım. Dedim hangisini istersin, tabikide benimkini seçtik :DD Bolta ve Uber'e benzer Freenow diye bir uygulama ile de eve döndük, Bolt'ta kimseyi bulamadık çünkü. Sürücüler kabul etmedi bir türlü. Eve geldik dürümü yedik harika olmuştu tabikide :DD
Aşağıya fotoğrafları bıraktım biraz, umarım bu yazıyı da beğenmişssinizdir.
Diğer yazımızda görüşmek üzere sevgiyle, saygıyla esen kalın.
Yorumlar
Yorum Gönder