Lahmacun Günü ve Pizzacı Türkler
Herkese merhaba,
Harika yazarınız BEY geldiii.
ÖNCELİKLE BÜTÜN SAYGIDEĞER ÖĞRETMENLERİMİZİN GÜNÜ KUTLU OLSUN
Bu yazımızda sizlere Türk Pizzası diye adlandırılan ama asıl adı LAHMACUN olan harika lezzetin anısından ve bir türlü tanışamadığım Türk pizzacılardan bahsedeceğim. Bu yazı 23 ve 24 Kasım 2021 tarihlerindeki anılardan demlenmiştir.
23 Kasım 2021 günü sabah uyandım, önceki yazılarımda bahsetmiştim diye hatırlıyorum. Salı ve Çarşamba günleri TEIA adındaki yerel kuruluşta çalışıyorum. Ve en güzel şey ise Salı günleri sabah 8.30 da Pilates Kursu düzenleniyordu. Ama bu yüzden erken kalkıp erkenden gitmem gerekiyor. Ama bilin bakalım kim yine geç kalktı ve neler neler geldi başına.
Tabikide BEY, geç kalktım ama yine de kahvaltıdan feragat edip erkenden otobüse binip gitmem gerekiyordu. Öyle de yaptım aslında, ama bizim evin yanındaki duraktan geçtiğini düşündüm bir sonraki durağa doğru hızlı bir şekilde yürüdüm. Bekle bekle otobüs gelmedi, 5-10 dakika filan geçti. Bizim otobüsü caddenin başından gördüm ama yanlış yoldan döndüğünü de gördüm aslında. Yine de dedim ki budur numara doğru yolda çalışma vardır belki. Nereden bileyim diğer tarafa giden otobüs olduğunu, her zaman ki yolumuzdan saptı. Ben de dedim herhalde şoför değişecek, değişti de ama yine yanlış yoldan devam etti. Sonra baktım olmayacak bir türlü doğru yola gitmiyor, dedim bu yanlış yolun yolcusu. Bundan inmem lazımdı çünkü Allah bilir taaaa nerelere götürürdü beni. O yüzden hemen düğmeye bastım indim, Allah'tan evimin etrafında geziyordu. Çok yakın olmasa da yakındı, sonra eve yürüdüm dedim böyle işi o sırada da evdeki bisikleti kimse kullanacak mı diye gruba yazdım. Ama ben eve varana kadar kimse görmedi mesajı, sonra arkadaşa sordum, dedim kullanacak mısın. Yok dedi o da, ben de hemen kaptığım gibi yola koyuldum. Her şey üst üste gelecek ya diğer yoldan gideyim dedim ama o yol çıkmazdı, çok yorardı beni o yüzden geri döndüm asıl yola çıktım. Telefonun da şarjı yoktu, powerbanke yani "güçbankası"na bağladım çantaya attım. Kim ne yazdı ne etti bilmiyorum, kimse de arayıp sormamış. Kim ne yapsın bizi ki amannnn.
Yorucu bir yolculuğun sonunda TEIA'ya vardım, tam dış kapıyı kapatıp içeri geçiyorlardı. Bisikletten ses çıkarttım, farkettiler kapıyı açtılar. Tahminen 30 filan geçiyordu saat, çünkü üzerimi değiştirip yukarı salona geçtiğimde yeni başlıyor gibilerdi. Bugünde yetiştik şükür, ama boşa otobüs biletim gitti. Güzelce pilatesimi de yaptım, haftalık sporum bu benim :DD Daha sonra işler güçler aşağı indim, ofise geçtim. Etkinlikler için poster ve gönderiler oluşturmaya başladım. Akşam oldu, dedim eve geçeyim. Bindim bisikletime vın vın geldim eve.
Arkadaşa söylemiştim ben gelmeden 5 dakika önce buzluktan kıyma çıkartmıştı. Normalde daha sonra yapacaktım ama arkadaş İtalya'ya gidecekti, dedim gitmeden yapayım. Canım da çokça lahmacun filan çekmişti. 4-5 saat boyunca lahmacun yaptık. İşin en kötü yanı mutfak robotumuz yok, o yüzden hepsini rendelemek veya ince ince kesmek zorundaydım. O çok yordu, diğer işler çok aşırı zor değil çünkü. İlk yaptığımı fırından çıkartırken :( yere düşürdüm. İçini bol bol da koymuştum ne güzel. Çöpe gitti güzelim lahmacunum. Daha sonra önce tavada biraz ısıtıp daha sonra fırına attım diğerlerini. Ama iki tanesini sadece fırında ve tavada ayrı ayrı denedim. İkisi de harikaydı ama fırında yaptığım daha yumuşak, tavada olan ise biraz daha kıtır kıtır olmuştu, eğer denemek isterseniz bu bilgi kulağınıza küpe olsun bakalım :D İsteyenler için en alta fotoları koyacağım. Yaptıkça yedik o yüzden çok düzgün bir şeyler çekemedim. Ama baya sevdik, en son bir iki top hamurum kaldı onları da nutella ve milka çuhulata ile farklı şeyler yaptım.
Haaa bu arada soruyorsunuz ki, Pizzacı Türkler ne alaka?
Hemen anlatıyorum, geçtiğimiz günlerde Türk gönüllüler gelmişti. Avm'de gezerken Doner kebap salonu görmüşler, arkadaş direkt demiş Türk müsünüz :DD Onlar da demiş biz değiliz ama karşıdaki pizzacılar Türk HAHAHAHAHAHH Çok saçma şeyler görebilirsiniz bu hayatta. Neyse bizim arkadaş dedi ki oraya gideceğiz gel sen de. Ben de dedim ki sonra geleyim yemek bitince, en son bir ara geleyim dedim hazırlandım ettim. Bir türlü ulaşamadım. Mesajım gidiyor, yani iki tik oluyor ama cevap yok. En son dedim amannn evimde giyerim pijamalarımı yatarım. Sonra da telefonu koydum kenara film izlemeye başladım. Bu aralar uykusuz olduğum içinde uyuyakaldım :DD
Sonrasında tabikide tanıştık tekrardan onlarla :D Baya da sevimli insanlar.
Yorumlar
Yorum Gönder